ראשי » טיפים » דוד שמש או יונקרס – מה יותר כדאי ומה יותר חסכוני?

דוד שמש או יונקרס – מה יותר כדאי ומה יותר חסכוני?

כל אחד מאיתנו מחכה למקלחת שלו בסוף היום או כאלה שאוהבים מקלחת דווקא בשעות הבוקר. ישנם כאלו המעדיפים להתקלח פעמיים ביום, בוקר וערב וגם זה תענוג גדול. אין ספק כי המקלחת היא אחת מתענוגות החיים. זהו הרגע בו אנחנו יכולים להירגע מתלאות היום יום, לנוח לשקוע במחשבות עמוקות ולהתייחד עם המחשבות שלנו. המקלחת היא אחת מתענוגות החיים ללא ספק. אך גם כאשר אנחנו מתקלחים אנחנו רוצים להבטיח כי נחסוך לעצמנו כסף. אף אחד לא אוהב להוציא כסף מיותר. לכן כשמתקלחים רוצים להבטיח כי אנחנו נוציא כמה שפחות כסף על המים החמים במקלחת. לכן, החלטנו לבדוק מה האפשרות השווה ביותר – דוד שמש או יונקרס?

ישנן שתי דרכים עיקריות לחמם מים למקלחת, דוד שמש ויונקרס. דוד סולארי פועל באמצעות אנרגיה סולרית המתקבלת מהפאנלים הנמצאים על הגג. לעיתים עקב תנאי מזג אוויר אנו נאלצים להדליק דוד חשמלי, דבר שעולה לא מעט כסף. במקביל, יונקרס פועל באמצעות מערכת גז וכך הוא דואג כי יהיה לנו מים חמים כל הזמן. תתפלאו לשמוע אך ההוצאה על מערכת גז היא רק כמה עשרות שקלים בחודש, לעומת הוצאה על דוד שיכולה להיות יקרה יותר כאשר אין שמש.

יונקרס משולב - מה זה?

אז כבר הבנו כי יונקרס יותר זול במרבית המקרים מדוד שמש, אך למה לא לשלב בין השניים ולדאוג כי עם היונקרס תגיע גם מערכת של דוד שמש. כיום ניתן לקנות יונקרס משולב המגיע עם דוד סולארי. כך כאשר אין שמש מערכת הגז פועלת. בעצם כך היא חוסכת לנו את ההוצאה הכספית על דוד חשמלי. כאשר יש שמש נחסכת מאתנו כל הוצאה כספית ואנחנו לא צריכים להוציא כלל כספים. נראה כי בטווח הארוך ההוצאה הכספית על יונקרס משולב היא הכי זולה.  ומבחינת חסכון מדובר בחסכון הגדול ביותר שיש.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

התקנת מערכת גז משולבת או רגילה - מה עדיף?

אז מה עדיף לנו להתקין, יונקרס משולב, או רק רגיל, זוהי שאלה מרכזית הדורשת מאתנו מחשבה עמוקה ועלינו למצוא את הנוסחה המנצחת שתבטיח כי נתקין את המערכת הטובה ביותר. אם הפרוטה מצויה בכיסנו ואנחנו יכולים להרשות לעצמנו השקעה כספית ניכרת אנחנו יכולים להשקיע ביונקרס משולב שייתן לנו את הפתרון הטוב ביותר.