ראשי » אנרגיה ירוקה » אנרגיה ירוקה – מה זה אנרגיה ירוקה ומה חשיבותה

אנרגיה ירוקה – מה זה אנרגיה ירוקה ומה חשיבותה

המאה ה-20 ראתה שלל שינויים כבירים אשר שינו את האנושות מן הקצה אל הקצה. אחד מאותם שינויים כבירים הוא השימוש הגובר שנעשה בחשמל במאה זאת. אך לשימוש בחשמל היו גם חסרונות. חסרונות עקב העובדה שהוא נעשה בעיקר באמצעות ותודות לפחם ונפט. אך המאה ה-21 ראתה שינוי נוסף שמתחולל במשק החשמל והוא השימוש הגובר באנרגיה ירוקה.

אנרגיה ירוקה היא שלל שימושים בחשמל המופקים בצורה טבעתי ולא באמצעות נפט, פחם או גז. ניתן להפיק אנרגיה באמצעות אור השמש, רוחות, מפלים, חום גיאותרמי ועוד. כל אחת מהדרכים הללו היא דרך מצוינת להפיק חשמל. במקביל כמובן להנות מאנרגיות ירוקות ברמה הגבוהה ביותר שיש.

אנרגיות ירוקות - מדוע הן כה חשובות?

אז מדוע בעצם עושים סיפור כזה גדול מאנרגיה ירוקה? מדוע אנחנו משקיעים את הדיבור עליה ומדוע היא כה חשובה? התשובה היא שאנרגיה ישנה מזהמת את הסביבה בצורה חמורה. הפקת חשמל מפחם או נפט גורמת לבעיות בריאות קשות בסביבה בה היא מופקת ולבעיות קשות שעליהן אנחנו צריכים לתת את הדעת. בכדי להבטיח כי החשמל יופק בצורה הנקייה ביותר אנחנו צריכים להשתמש באנרגיה שאינה מזהמת. כזו שאינה גורמת לבעיות סביבתיות שונות וקשות. זהו היתרון הגדול של אנרגייה ירוקה. כמובן שזו גם הסיבה שכל כך הרבה מדינות משקיעות הרבה משאבים בניסיונות לפתח אנרגיה זו. גם מדינת ישראל אינה חריגה בנושא זה. ישראל קבעה יעד שלפיו חלק מהחשמל במדינה יופק מאנרגיה ירוקה וזאת עד לשנה מסוימת והכול בכדי לדאוג לסביבה ולבריאות בני האדם.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

אנרגיה ירוקה - דוגמאות ושימושים

אז היכן אנחנו רואים שימוש בסוגי אנרגיות ירוקות? תתפלאו לשמוע אך כמעט בכל בית שני ישנו שימוש באנרגיה כזו וזאת באמצעות דודי שמש המותקנים בבתים. הפאנלים הסולאריים מבטיחים כי החשמל יופק מאנרגיית השמש ולא מחשמל וכך אנחנו חוסכים המון בהפקת חשמל מזהם. רוב המדינות אינן מתקדמות כמו ישראל בהפקת חשמל מאנרגיית השמש באמצעות דודי השמש ומדינות רבות היו יותר משמחות ללמוד מישראל כיצד היא עשתה זאת ומה עליהן לעשות בכדי לחקות את ישראל.