ראשי » בריאות » מה ההבדל בין אימון יוגה לאימון פילאטיס?

מה ההבדל בין אימון יוגה לאימון פילאטיס?

האם אתם אנשי יוגה או אנשי פילאטיס? מה ההבדל ביניהם?  אולי במבט שטחי בלבד אפשר להניח בטעות שאין הבדל גדול ביו השניים. הרי שניהם עובדים על חיזוק ואיזון הגוף, הארכת שרירים, נשימה, גמישות ויציבה נכונה. ובכל זאת, המטרות של שיטות האימון האלה מאוד שונות, כמו גם ההיסטוריה שלהן.

יוגה או פילאטיס? מה ההבדלים?
תנוחת הלוחם באימון יוגה ובאימון פילאטיס

יוגה ופילאטיס- איך הכל התחיל?

לא ידוע מתי התחילה מסורת היוגה אך נמצאו הוכחות ראשונות לקיומה בכתב עתיק בהודו, לפני 5000 שנה. לפי הכתבים שנמצאו, ברור שהשיטה הומצאה לא רק בשביל המישור הפיזי, אלא גם הרוחני והמנטאלי. כמו כן, השיטה מאמינה שהתרגול מטהר את הנפש ויכול לסייע לאדם להגיע למצבים הגבוהים ממצב תפיסת חמשת החושים. בנוסף, השיטה נועדה להסדיר את הגוף והנפש בעזרת תרגול גופני, נשימות ומדיטציה. הפילאטיס בשנות ה30 על ידי אדם בשם ג'וזף פילאטיס. ג'וזף ראה לנגד עיניו מטרה ברורה- איזון בין הגוף לבין הנפש. הוא ראה איך קצב החיים מכניס מתח נפשי והשפעות שליליות לחיי האדם כגון נשימה לא טובה ויציבה לא נכונה. ולכן, שיטת האימון שהמציא מציעה תרגילים לשיפור השיווי משקל, הקורדינאציה והגמישות הגופנית. בנוסף, השיטה מסייעת לתקן חוסר איזון שרירי, מחזקת את הגוף ומסדרת את הנשימה.

אז יוגה או פילאטיס? בווו לגלות איפה הסטודיו אימונים הקרוב אליכם

ההבדלים המהותיים בין השיטות

קיימים כמה וכמה הבדלים שכדאי לכם להכיר לפני שאתם בוחרים שיטת אימון. ביוגה, וזה כולל גם את יוגה אשטנגה, ויניסיאה יוגה ויוגה לנשים בהריון, ההישארות בתנוחות היא ממושכת. התרגילים מתמקדים בשיפור הגמישות ובחיזוק עמודה השדרה והגוף כולו. כמו כן, התנועות והתנוחות הן בעיקר בעמידה או ישיבה, כיוון שהמטרה היא להאריך את הגוף. הנשימה מתבצעת דרך האף ותורמת לחימום הגוף. היוגה מדגישה עבודה מנטאלית ולכן כוללת נשימות מלאות ומדיטציה. בפילאטיס לא נשארים זמן ממושך בתנוחה ומשנים תנוחות די מהר. העקרון השולט בשיטה הוא חיזוק שרירי הליבה ועבודה סימטרית של שרירים ומפרקים. כל תנועה מתחילה ממרכז הגוף ואז מתפשטת לשאר האיברים, תוך כדי התמקדות בנשימה ועל כן נוכחות ברגע. בפילאטיס נושמים דרך האף ונושפים דרך הפה. בנוסף, תרגילים רבים נעשים בשכיבה ומפרידים בין קבוצות שרירים, כשכל תרגיל מתמקד באיזור אחר בגוף. דעו שבפילאטיס הריון עקרונות האימון דומים.

הדמיון בין השיטות

קודם כל, שתי השיטות נחשבות כאימון המשלב גוף ונפש. בשתיהן יש שימוש במזרן על מנת להאריך ולחזק את השרירים על ידי יצירת התנגדות פזית. לעומת יוגה, בפילאטיס יש גם שיטת אימון של מכשירים. בין אם תבחרו באימון של יוגה אשטנגה או ויניסיאה יוגה, תוכלו להשתמש באביזרי אימון. אביזרים כגון קוביות, גלגל, רצועה ועוד. בפילאטיס ישנם גם אביזרים כגון משקולות, גומיה, טבעת ועוד. כמו כן, השימוש באביזרים מאוד נפוץ גם ביוגה לנשים בהריון ובפילאטיס לנשים בהריון. שתי השיטות משפרות את זרימת החמצן והדם, מעצבות ומחזקות את הגוף ומשפיעות לטובה על הנפש. הרי מדובר בשיטות ששמות דגש על הוויה ברגע וחיבור לנפש ולתודעה.

לסיכום

כדי לדעת מה השיטה המתאימה ביותר עבורכם, תעזרו במה שכתבנו ולכו לנסות. אין חכם כבעל ניסיון ושתי השיטות הן סיבה טובה לצאת מהבית ולהזיז את הגוף שלכם. שתי השיטות מתאימות לבעלי פציעות ואתגרים פיזיים עקב מגוון התרגילים הרחב הקיים בהן. כמו כן, ניתן להתאים תרגילים ברמות קושי שונות בהתאם לצרכים שלכם. ניתן להתחיל להתאמן בכל גיל ובכל שלב ולחזק את הגוף שלכם בין אם אתם ספורטאים או אנשים שלעולם לא התאמנו. בנוסף, לנשים בהריון לאנשים בגיל הזהב, השיטות אימון האלו חיוניות לחיזוק השרירים והמפרקים בגוף. אז קדימה! קחו מזרן ומגבת וצאו להתאמן. הגוף שלכם יודה לכם ודברים נפלאים יקרו לנפש ולתודעה שלכם.